Er den gamle fødsels- og dåbsattest eller personattest (der tidligere hed fødsels- og navneattest) blevet borte i flytningen?
Du kan få en ny på bopælssognets kirkekontor eller et hvilket som helst andet kirkekontor.
Det samme gælder for en vielsesattest, forudsat at vielsen er sket i Folkekirken.
Det er gratis at få en ny attest.
  • Du kan ringe til kirkekontoret på 6471 1188 og bestille attesten og herefter afhente den mod forevisning af billed-legitimation. Attester kan i øvrigt rekvireres på alle kirkekontorer over hele landet.
  • Med nemID kan du bestille attester på Borger.dk - den fremsendes så til folkeregisteradressen, normalt indenfor 5 dage.
    Du kan også bestille en digital attest på borger.dk. Denne fremsendes til din e-boks.
  • Hvis du bor i udlandet, kan du med nemID bestille en attest, enten en digital attest eller en udskrevet attest. Når du bestiller en udskrevet attest, sendes den til din private adresse i udlandet. Bestiller du en digital attest, sendes den til din e-boks.
    Hvis du bestiller en udskrevet attest ved at ringe eller skrive hertil, sendes denne til nærmeste danske konsulat eller ambassade efter furudgående aftale med dig.